Wil jij Gratis meer bezoekers?

Dat kan! En het is echt niet moeilijk. Volg mijn gratis SEO video cursus en leer hoe je  eenvoudig, gratis en snel via Google meer bezoekers naar je website krijgt.

CURSUS LANCEERT IN JULI 2019. SCHRIJF JE ALVAST IN EN KRIJG ALS EEN VAN DE EERSTE TOEGANG!

Vandaag wil ik je één simpele vraag stellen. Wat heb jij je bezoekers te bieden? Kun je deze vraag niet beantwoorden? Of is het antwoord niet duidelijk genoeg? Dan is er ruimte om je blog te verbeteren.

Zorg dat je je bezoekers iets te bieden hebt

Waarom? Omdat ze egoïstisch zijn. Dat klinkt gek, maar laat het me uitleggen. Je bezoekers komen niet zomaar op je blog. Ze willen er namelijk beter van worden. Dat kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door iets te leren, of door zichzelf te vermaken. Bedenk maar eens waarom jij blogs bezoekt. Je haalt er ongetwijfeld iets uit, of dat nou inspiratie is of een grote glimlach.

Als je je bezoekers iets geeft waar ze beter van worden, is de kans groot dat ze terugkeren naar je blog. En de kans dat ze überhaupt je blog bezoeken is groter. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de blogs die weinig bezoekers trekken en amper groeien, vaak de blogs zijn die niks te bieden hebben. Als jij het idee hebt dat je bezoekers wegblijven, is dit wellicht ook het probleem van jouw blog.

Wat heeft Blog Chick te bieden?

Waarom bezoek jij Blog Chick? Waarschijnlijk omdat je wilt leren hoe je je blog kunt verbeteren, of omdat je inspiratie wilt opdoen. Heb ik gelijk? Ik denk het wel. Ik zorg er namelijk voor dat alles wat ik doe hierop aansluit. Mijn doel is blogs en bloggers helpen groeien. Dat is wat ik wil bieden. Met andere woorden: ik wil dat mijn blog een bepaalde toegevoegde waarde heeft, waardoor het interessant is om mijn artikelen te lezen. Alleen zo kan ik ervoor zorgen dat jij Blog Chick wilt bezoeken, en blijft bezoeken.

Wat heeft jouw blog te bieden?

Nu stel ik je nogmaals de vraag. Wat heeft jouw blog te bieden? Help jij je bezoekers ergens mee? Vertel je ze hoe je bepaalde dingen kunt doen? Geef je ze inspiratie? Denk er eens over na.

Hieronder een aantal voorbeelden:

  • Vermaak
  • Informatie
  • Inspiratie
  • Motivatie
  • Herkenning

Hoe praktischer je blog, hoe groter de kans op succes. Althans, dat is mijn ervaring. Over het algemeen hebben blogs gelukkig wel iets nuttigs te bieden. Denk bijvoorbeeld aan lekkere recepten, of tips om je make-up mooi aan te brengen. Helaas blijkt dit voor persoonlijke blogs vaak wat lastiger. Daarom heb ik eerder een artikel geschreven over hoe je persoonlijk bloggen interessant kunt maken voor je bezoekers. Wellicht heb je er iets aan.

En nu?

Heb je duidelijk voor jezelf wat je blog te bieden heeft? Of wat je wilt bieden? Zorg dan dat (bijna) alles wat je doet hierop aansluit. Zo creëer je duidelijkheid naar je bezoekers toe, waardoor ze weten wat ze van je kunnen verwachten. Ik kan je garanderen dat dit positieve gevolgen heeft voor je bezoekersaantallen hebben. En wie wordt daar nou niet vrolijk van. 🙂

Heb jij hier ooit bij stilgestaan? En wat heeft jouw blog te bieden? 

Afbeelding: BigStock

Auteur

Hi! Ik ben Anouk en mijn doel is om jou te helpen met het opzetten van een succesvolle én winstgevende blog. Mijn website staat vol tips die je hierbij kunnen helpen, en ik weet 100% zeker dat het jou ook gaat lukken. Succes en veel leesplezier!

21 reacties

  1. Hierdoor ben ik dus een andere blog begonnen (is nog niet online). Mijn vorige blog was echt een zooitje. Zelf wist ik niet eens meer waar hij over ging, laat staat mijn lezers. Mijn nieuwe blog laat ik lezers inspireren op het gebied van opvoeding en ontwikkeling van kinderen (en alles wat er bij hoort) vanuit mijn kennis en ervaring als pedagoog. Is het stuk duidelijk denk ik zo ????

  2. Goed om hier eens bij stil te staan! Ik denk dat ik vanaf het begin al wel redelijk duidelijk heb gehad voor mezelf wat ik wel en niet wilde. Mijn doel is om positieve lijstjes, motivatieartikelen en persoonlijke teksten te schrijven, maar ook zo nu en dan een product, kleding of beauty waar ik blij van wordt. Soms vind ik het lastig om bijvoorbeeld een beautyartikel passend te maken bij mijn blog en vraag ik me af of lezers dat wel interessant vinden en er iets aan hebben, maar vaak krijg ik daar dan toch ook wel weer leuke reacties op 🙂

    • Heel mooi doel! Af en toe afwijken kan ook vast geen kwaad, en als je merkt dat je bezoekers het kunnen waarderen is er niks aan de hand toch? 🙂 Bedankt voor je reactie!

  3. Ha, dat klinkt hard. 🙂 Maar je hebt wel gelijk. Ik lees nooit artikelen die een introductie hebben al "lees hoe ik dit beleefde". (Tenzij het over een drama gaat, maar meestal gaan dit soort dingen over zindelijkheid…) Ik lees veel liever tips en inspirerende artikelen. Zoals deze ????

    • Klopt, al klinkt het wel harder dan ik het bedoel hoor haha. Ik ben persoonlijk ook minder fan van dat soort artikelen, tenzij iemand echt een heel ander leven heeft dan ik. Bijvoorbeeld als het een mega celebrity is, dan kan het nog weleens leuk zijn. Bedankt voor je reactie en je compliment. 😀

  4. Eens! Ik merk ook dat ik niet vaak op een blog kijk als het doel onduidelijk is. Ik heb voor mijn blog wel een duidelijke visie en doel dus ik hoop dat dat ook overkomt ook op mijn lezers! ☺

  5. Ik zou dan niet zo snel voor het woord egoïstisch kiezen, eerder voor doelgericht. En de link tussen weinig bezoekers trekken en niks te bieden hebben, ben ik het ook niet helemaal mee eens. Ik schrijf bewust voor een kleinere doelgroep en ik denk dat ik die groep wel degelijk wat te bieden heb, gezien de (online) gesprekken die het oplevert.
    Maar verder vind ik je artikelen wel leuk en interessant hoor, anders zou ik je ook niet volgen, haha!

    • Hmm daar heb je misschien wel gelijk in, egoïstische heeft gelijk zo'n negatieve bijsmaak. Al bedoel ik het niet zo negatief als het klinkt hoor haha! Wat veel of weinig is hangt natuurlijk af van de omvang van je doelgroep. ???? Met dat idee maakte ik die opmerking overigens ook. Bedankt voor je reactie en je compliment! ????

  6. Hmm daar heb je misschien wel gelijk in, egoïstische heeft gelijk zo'n negatieve bijsmaak. Al bedoel ik het niet zo negatief als het klinkt hoor haha! Wat veel of weinig is hangt natuurlijk af van de omvang van je doelgroep. 🙂 Met dat idee maakte ik die opmerking overigens ook. Bedankt voor je reactie en je compliment! 😀

  7. Hier ga ik over nadenken, sinds november heb ik een blog. Waarschijnlijk kan ik er nog wel veel aan verbeteren. Jou artikelen zetten mij wel aan het denken en vind ik ook leuk om te lezen. Dank je wel.

  8. Goed om hier eens bij stil te staan! Ik wil mijn volgers inspireren rondom DIY's en stationery, maar ook ontwerpen/coderen. Het laatste ben ik mee bezig om meer terug te laten komen op mijn blog.

    • Tof! Lijkt me wel een uitdaging, aangezien die twee onderwerpen toch best van elkaar vandaan liggen. Succes! 😀

      • Ontwerpen op zich niet… want dit komt ook terug voor DIY (printables bijv) en stationery. Coderen wel, maar toch merk ik dat bezoekers het soms leuk vinden om hierover iets te leren. Tenminste, in het verleden dan 😉

  9. Het doel van mijn blog is eigenlijk om er samen met de lezer achter te komen wie wij als twintigers en dertigers nou eigenlijk te zijn. En problemen, wensen, ideeen etc. binnen deze groep uit te lichten. Af en toe ga ik daar wel vanaf wijken, maar dat moet ook kunnen denk ik :). Fijn artikel iig, want je hebt helemaal gelijk. Als de lezer niets aan jouw tekst heeft komt 'ie ook niet terug!

  10. Ik ben het hier inderdaad mee eens. Toen ik jaren geleden ooit startte, was het doel vooral schrijven voor mezelf. Een plek om je hart te luchten en stond de betreffende blog vol met niet samenhangende thema's. Hoewel ik erg enthousiast kan zijn in allerlei dingen en daardoor chaos op de loer ligt, wil ik met de blog die ik nu heb vooral inspireren en motiveren om een leven te leiden waar je je goed bij voelt en waar je persoonlijke groei en ontwikkeling kunt spiegelen om meer uit jezelf te halen :-).

Laat een reactie achter!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.